Noutati

→ Fără regulament intern, firmele mici nu vor putea folosi semnătura electronică. Joi au apărut în Monitorul Oficial două ordonanțe cu modificări în domeniul relațiilor de muncă. Pe de o parte, noile reglementări propun debirocratizare pentru micii angajatori. Pe de altă parte, aduc digitalizarea în raporturile de muncă, dar cu condiții care nu sunt 100% clare. Privindu-le în ansamblu, cele două ordonanțe nu par să fie „din aceeași poveste” – cel puțin nu pentru microîntreprinderi pentru că pentru a utiliza în cadrul raporturilor de muncă semnătura electronică, angajatorii trebuie să prevadă procedura specială în cadrul regulamentului intern.

→ Fiecare act de muncă trebuie semnat cu același tip de semnătură. Nu se pot folosi simultan, pe același document, și semnătură electronică, și olografă. OUG 36/2021, care a fost publicată joi în Monitorul Oficial, a modificat Codul muncii şi permite firmelor şi angajaţilor să folosească semnătura electronică avansată sau calificată, însoţită de marca temporală, pe lângă semnătura olografă (de mână), la întocmirea documentelor ce ţin de domeniul relaţiilor de muncă. Actul normativ adoptat de Guvern nu obligă angajatorii sau salariaţii să folosească semnătura electronică, ci lasă la latitudinea părţilor implicate să aleagă ce modalitate preferă. Totuşi, OUG 36/2021 stabileşte clar faptul că „părţile trebuie să utilizeze acelaşi tip de semnătură”.

→ Care sunt efectele pentru angajații firmelor mici dacă angajatorii renunță la regulamentele interne și la fișele de post scrise. Expertul în legislația muncii, Dan Năstase, analizează astăzi pentru avocatnet.ro efectele eliminării fișelor de post și a regulamentelor interne din perspectiva angajatului – pe de-o parte, salariatul este avantajat (dispariția fișei postului face aproape imposibilă pentru angajator dovedirea unor atribuții, astfel că cercetarea disciplinară a salariatului sau răspunderea sa e mai greu de probat), dar sunt și câteva drepturi pe care un angajat riscă să le piardă odată cu dispariția regulamentului intern.

Context: Joi au fost publicate în Monitorul Oficial cele două ordonanțe de urgență prin care au fost modificate reglementările în domeniul muncii:

  • Ordonanța 36/2021 permite semnarea electronică a tuturor documentelor din sfera relațiilor de muncă;
  • OUG nr. 37/2021 prevede eliminarea obligației de întocmire a fișelor de post și a regulamentului intern, pentru microîntreprinderile cu maximum nouă salariați.

Navigare articole

         

Partener



Acest site web folosește cookie-uri și vă solicită datele personale pentru a vă îmbunătăți experiența de navigare.