Sinteza legislativa 28 februarie – 6 martie 2022

 e-Factura vs. facturarea electronică: În e-Factura doar se transmit facturi electronice, nu se și emit, au explicat specialiștii la cel mai recent webinar organizat de avocatnet.ro, recomandând, totodată, tuturor companiilor să facă demersuri în viitorul apropiat pentru a putea emite, prin soft-ul propriu de facturare, facturi electronice compatibile cu sistemul e-Factura.
În relația B2B, e-Factura se aplică doar pentru vânzări de bunuri, nu și pentru prestări de servicii. Restaurantele scapă de obligație, au mai subliniat, în cadrul webinarului, specialiștii.

 Beneficiile extrasalariale: Firma poate sista acordarea tichetelor de masă dacă nu-și mai permite financiar această cheltuială. Legea nu-l obligă pe angajatorul privat să acorde tichete de masă niciunui angajat în mod special sau de la un anumit prag al profitului în sus ori unui număr minim de angajați. Decizia aparține angajatorului, care poate ajunge în situația în care să nu și le mai permită financiar, ceea ce înseamnă că va sista acest beneficiu extrasalarial, iar pentru asta nu are nevoie de acordul angajaților.
+ Obligația de a crește salariul minim nu poate fi acoperită prin acordarea de tichete de masă angajatului. Angajatorii sunt obligați să acorde cel puțin salariul minim brut pe economie stabilit de Guvern, altfel riscă să fie amendați de inspectorii de muncă. Chiar și temporar, firmele nu pot acoperi creșterile pe care ar fi trebuit să le facă de la 1 ianuarie prin acordarea de tichete de masă sau alte beneficii extrasalariale angajaților respectivi.

 Fiscul confirmă: Și documentele nedigitalizate se transmit prin SPV, de la 1 martie, prin formularul de contact din platformă. După ce redacția noastră atrăgea atenția asupra nelămuririlor care au apărut între contribuabili și contabili cu privire la modul concret de transmitere a documentelor care nu au formulare electronice, de la 1 martie, prin platforma SPV, ANAF a confirmat vineri soluția pe care noi am punctat-o în materialul publicat joi.

 Ținte oficiale în controalele ANAF: Guvernul și-a asumat, prin calendarul pentru implementarea Planului Național de Redresare și Reziliență că va crește treptat numărul de verificări documentare (e vorba de controalele la distanță) pe care le efectuează Fiscul. Concret, în PNRR este prevăzut ca 30% din verificările ANAF să fie de la distanță în 2022, urmând să se ajungă la 60% până în 2025.

 Declarația privind beneficiarii reali: Lista țărilor necooperante fiscal pentru firmele din România, care poate influența rezultatul fiscal al plătitorilor de impozit pe profit și poate determina obligativitatea de a depune anual o declarație de beneficiar real, nu se schimbă momentan, dar au intrat în monitorizare 11 state noi.

Navigare articole

         

Partener



Acest site web folosește cookie-uri și vă solicită datele personale pentru a vă îmbunătăți experiența de navigare.