Utilitare

 Este un modul care, spre deosebire de celelalte, nu are un anumit scop, in el regasindu-se mai multe aplicatii folositoare pentru utilizatori.

     1. Submodulul Ordine interne si documente primare este structurat in trei grupe de operatii:

  • prima prin care se poate tine o evidenta a ordinelor interne emise, a conturilor de trezorerie, continand si o aplicatie de calcul a dobanzilor pe baza creditului, a perioadei de creditare si a dobanzii;
  • a doua prin care se emite o lista cu documentele primare inregistrate in luna curenta, cu posibilitatea de actualizare, vizualizare si listare,
  • a treia prin crearea unei liste cu cheltuieli anticipate si crearea unei evidente a biletelor de banca inca nedecontate.

     2. Submodulul Restante conform OUG 77 nu mai este in vigoare, dar ofera posibilitatea listarii dupa formatele specifice ordonantei respective a restantelor clientilor si a datoriilor societatii catre furnizori, banci si stat.

     3. Submodulul Plati – obligatii la stat permite realizarea unui registru cu obligatiile platite la bugetul de stat.

     4. Submodulul Creare – datorii este un submodul structurat, de asemenea, pe doua grupe de optiuni:

  • o grupa de optiuni privind creantele si datoriile la banci, clienti si furnizori, pe transe de zile;
  • o grupa de optiuni pentru determinarea, in functie de data scadenta, a creantelor catre clienti si a datoriilor catre furnizori ale societatii.

     5. Prin crearea Raportului de gestiune se obtine situatia cu evolutia valorii marfurilor, pe fiecare gestiune de en-detail, dupa data, cu informatii despre valoarea intrarii, a iesirilor si a soldurilor.

     6. Submodulul Calcul total NIR – este folosit pentru obtinerea unor note de intrare – receptie listate la imprimanta, fara influenta in contabilitate.

     7. Prin accesarea submodulului Deconturi diverse se pot obtine situatii detaliate ale evolutiei obligatiilor la bugetul de stat, precum si modul lor de plata, pe o anumita perioada, pentru principalele taxe si impozite (impozit pe profit, dividende, impozit pe dividende, TVA datorat).

     8. Submodulul Registre de TVA este folosit pentru obtinerea, vizualizarea, modificarea, listarea si exportul in Excel a jurnalelor de cumparari si vanzari, pe luna curenta sau pe o anumita perioada din luna curenta. Totodata, pe baza regularizarilor efectuate, daca este cazul, se obtine decontul de TVA, in format aflat in conformitate cu legislatia in vigoare.

     9. Submodulul Eliminare articole sterse este folosit numai in cazul modului de lucru in retea, cu mai multi utilizatori, pentru stergerea unor inregistrari, parcurgandu-se doua etape: marcarea acestora cu CTRL+T iar apoi eliminarea (stergerea propriu-zisa), care se poate realiza pe tot anul sau numai pentru luna in lucru.

     10. Salvarea bazelor de date se realizeaza in fisiere arhivate cu denumirea aferenta codului societatii, atribuit automat de catre aplicatie (de exemplu: data01.arj ). Salvarile se pot efectua fie numai pe calculator (pe disc sau unitate) fie si pe calculator si pe discheta, aplicatia tinand cont de capacitatile de stocare a acestora; in cazul unui volum mai mare de date salvarea realizandu-se pe mai multe dischete.

     Pentru multi dintre utilizatori, crearea copiilor de rezerva constituie un efort lipsit de placeri. Gasesc nenumarate scuze pentru a nu trece printr-un proces de salvare.

      Decideti cat de frecvent faceti copiile de rezerva: estimativa supararea in cazul unei avarii de disc cu pierderi de date si realizati-va salvarile in conformitate cu acest raspuns.

     Creati mai multe copii de rezerva, plasate in mai multe locatii: pentru salvarile datelor trebuie sa creati doua copii de rezerva si sa le stocati in doua locatii diferite. Existenta unei copii de rezerva locale este importanta pentru un acces rapid la datele dumneavoastra, insa aceasta solutie nu va va ajuta prea mult in cazul unei avarii extinse (incendiu, inundatie, furt etc.). Multiplele copii de rezerva va protejeaza si impotriva deficientelor de suport de stocare.

     Aveti grija de suportul de stocare (discheta, CD): dupa ce realizati copiile de rezerva, pastrati suportul de stocare sau unitatea in sine intr-un loc sigur (departe de umezeala, caldura si praf).

     Durata de viata a datelor depinde de tipul de suport folosit. Pentru stocarea pe termen scurt, salvarea efectuata de aplicatie pe dischete, este destul de fiabila. Stocarea pe termen lung este o cu totul alta chestiune:

  • discurile hard s-au dovedit a avea o fiabilitate foarte buna, banda magnetica putand avea o durata de viata de aproape 30 de ani, insa in conditii de stocare optime, cu temperatura, umiditate si calitate a aerului continuu controlate;
  • discurile CD pot stoca datele pe o perioada de peste 10 ani, si chiar mai mult, daca sunt pastrate in conditii bune, copiile de rezerva pe acestea putandu-se realiza la pret convenabil si cu fiabilitate suficienta.

     11. Restaurari baze de date este operatiunea inversa, si anume, de transpunere a datelor de pe fisierul arhivat pe discheta sau pe disc, in program. Ca si in cazul salvarii, se urmeaza pasii sugerati de aplicatie.

     Ultimele trei module, prezentate mai sus, in cazul lucrului in retea, se vor folosi numai cand ceilalti utilizatori au parasit sesiunea de lucru.

Navigare articole

         

Partener



Acest site web folosește cookie-uri și vă solicită datele personale pentru a vă îmbunătăți experiența de navigare. We are committed to protecting your privacy and ensuring your data is handled in compliance with the General Data Protection Regulation (GDPR).