Sinteza legislativa 5 aprilie – 11 aprilie 2021

Ce date vor ajunge la ANAF după conectarea caselor de marcat și cum ar putea fi folosite. Procesul de conectare a caselor de marcat la sistemul ANAF a început deja la 31 martie și este programat să se încheie la 30 noiembrie 2021. În acest context, am încercat să ne axăm puțin asupra rezultatelor procesului de conectare.
+ Ce informații vor ajunge la ANAF? Teoretic, cam aceleași date care ajung și acum. Însă diferența majoră va fi că, în loc să ajungă lunar sub forma unei declarații, acestea vor ajunge zilnic la Fisc. În mare, vorbim despre date ce țin de bonurile fiscale emise, valoarea operațiunilor și TVA – acest lucru va permite identificarea rapidă și țintită a anomaliilor.

 Legea nr. 58/2021 pentru aprobarea OUG nr. 211/2020 privind prelungirea aplicării unor măsuri de protecție socială adoptate în contextul răspândirii coronavirusului SARS-CoV-2, precum și pentru modificarea OUG nr. 132/2020 privind măsuri de sprijin destinate salariaților și angajatorilor în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum și pentru stimularea creșterii ocupării forței de muncă, publicată în Monitorul Oficial, Partea I nr. 345 din 05 aprilie 2021

  • După intrarea în vigoare a acestei legi, programul Kurzarbeit a primit un nou set de modificări. Concret, timpul de lucru poate fi redus cu până la 80%, însă doar cu acordul salariaţilor, iar modul de calcul al indemnizaţiei Kurzarbeit s-a modificat. Totodată, legea a introdus o excepție în ceea ce privește angajările în firmele care aplică Kurzarbeit: acestea pot angaja, mai nou, alți oameni, în anumite condiții, pentru activități similare celor cărora li s-a redus timpul de muncă.
  • Mai multe detalii AICI, AICI, AICI și AICI.
  • În vigoare de la: 8 aprilie 2021.

IMM Leasing: Schema de ajutor ce facilitează cumpărarea de echipamente și utilaje se prelungeşte până la sfârșitul anului


Bine de știut


AFIR: Fermierii beneficiari de fonduri europene prin PNDR pot solicita suspendarea contractului de finanţare. Beneficiarii a patru submăsuri de finanţare pentru fermieri pot solicita Agenţiei pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale (AFIR) recunoaşterea circumstanţei excepţionale a stării de alertă care duce la necesitatea suspendării contractului de finanţare, se menţionează într-un comunicat remis luni de instituţie.
+ Beneficiarii sunt fermierii care au aplicat pentru submăsurile 6.1 – Sprijin pentru instalarea tinerilor fermieri, 6.2 – Sprijin pentru înfiinţarea de activităţi neagricole în zone rurale, 6.3 – Sprijin pentru dezvoltarea fermelor mici şi 19.2 – Sprijin pentru implementarea acţiunilor în cadrul strategiei de dezvoltare locală.
+ Aceştia au un termen maxim de implementare a planului de afaceri ce variază între 36 şi 60 de luni de la data deciziei de acordare a sprijinului, conform regulamentelor europene, în funcţie de tipurile de investiţii, subliniază AFIR.

Navigare articole

         

Partener



Acest site web folosește cookie-uri și vă solicită datele personale pentru a vă îmbunătăți experiența de navigare.